Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Söndag 8/2

Av Carro - 8 februari 2015 19:39

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med Jesper och bara tar det lugnt.

Ja nu är det en hel vecka sedan jag skrev här sist, anledningen är för att vi har suttit och spelat CS varje kväll denna veckan, och sedan har vi varit väldigt trötta.


Igår var Jesper på bio själv, någon film som han absolut ville se, men inte jag. Så igår var jag själv några timmar på dagen, ganska härligt faktiskt, ibland är det härligt att vara själv, men bara ibland.. Så ja, igår städade och grejade jag här hemma, tvättade en del och satt vid datorn. Igår kväll bakade jag också, något som jag har gjort en hel del gånger, men av någon anledning misslyckades jag totalt med det. Det var ju nutelladagen i torsdags, men eftersom att jag jobbade kväll så hade jag ingen lust att baka till den dagen, så jag tänkte baka igår istället då. Jag hade tänkt göra smördegsstrutar med nutella, men av någon anledning så ville strutarna som jag hade gjort inte vara strutar när de gräddades i ugnen, de vecklades ut, det har jag aldrig varit med om innan. Så det blev bara smördeg som vi bredde nutella över, fungerade väl det också, men det såg inte alls lika trevligt ut. Sedan skulle jag också göra nutellasnurror. smördeg med nutella som typ såg ut som kanelbullar, men även de misslyckades jag med, de blev jättebrända undertill. Så när Jesper kom hem och fick se mina misslyckade bakverk så var jag bara sur över att de inte blev bra, så han satte sig på cykeln och trampade ner till maxi och köpte mer smördeg. När han kom hem så gjorde han nutellasnurror istället, och dem blev bra, han lyckades i alla fall.

Så igår var det inte direkt min bakdag, den gick åt skogen, men det blev tillslut lite gotte ändå, tur att älsklingen lyckades! <3


Idag har jag verkligen varit jättetrött, verkligen jättetrött, så vi har inte gjort mycket alls idag, Jesper var nere i affären och handlade bara, men jag har inte varit ute något på hela helgen, illa! Men gött att bara vara inne hemma när man är så trött ändå.

Nu ikväll har faktiskt jag lagat maten, det brukar ju vara Jesper som gör det, jag brukar bara hjälpa till lite. Men nu ikväll lagade jag skink- och grönsakspanna, receptet ligger under kategorin "Gottesaker" här i bloggen.


Resten av kvällen blir det till att ta det lugnt, Person of interest börjar om typ 1 timme, det får man ju inte missa!


Hoppas att ni också har haft en bra helg =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards