Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Året som varit

Av Carro - 1 januari 2015 13:39

Hejsan bloggen!


Sorry för min enormt dåliga update här den senaste veckan.

Dagarna innan jul så tyckte Jesper att jag grejade för mycket, så jag lovade honom att vi skulle ha det väldigt lugnt i mellandagarna. Och ja, det har vi verkligen haft, mycket lugnare kan man nog inte ha det. Vi har ju varit i stan en dag och handlat lite, sedan har vi varit hemma och haft det väldigt lugnt. Kollat på tv, pusslat och bara tagit det lugnt. Jag fick nämligen ett tips om en serie av en person, så den hittade vi och har kollat på nästan hela första säsongen redan, måste börja hämta hem andra. Den heter ”Person of interest”. Den handlar om en maskin som förutspår vem som ska råka ut för ett brott, eller utföra ett brott. Det är två personer som jobbar med att skydda dessa personer som maskinen får upp. Den är väldigt spännande, däremot lite väl mycket skjutande för min smak ibland, men väldigt spännande ändå.


Sedan hittade jag ett gammalt pussel här hemma som Malin och jag köpte för ett par år sedan som jag inte hade lagt än, så det har vi gjort dessa dagarna. När det var färdiglaget så köpte vi ett nytt pussel, ett med 1000 bitar som vi sitter och pillar med nu, hoppas kunna bli klara med det tills vi börjar jobba igen.


Ja nu är det då år 2015, så god fortsättning!

Vad hände då för min del under 2014?

Ja det var en del saker faktiskt märkte jag nu när jag satt och gick igenom bloggen.

Först hade vi ju en kanonsommar. Vi tog en del cykelturer, några till fina Björlanda-kile, och en till mamma. Och slutet av sommaren så fick jag köpt mig en ny cykel.

Vi hade en hel del mysiga grillkvällar hemma, en när vi bjöd hit min morbror också.

Vi var ute och paddlade i år igen i Dalsland, och fick uppleva ett riktigt ordentligt åskoväder samtidigt vilket var lite halvläskigt, men ändå mysigt.


Eftersom att det var sådan himla bra sommar så var vi väldigt mycket ute på Donsö. Där badade vi massor, satt på balkongen och kollade på fina solnedgångar, och även ett och annat åskoväder som drog in.

Vi var på Donsö hamnfest som också var väldigt roligt och trevligt. Det var loppis, tävlingar som vi kollade på och mycket annat roligt.


Jesper och jag har firat fem år tillsammans, vilket vi firade med att baka en väldigt fin och god tårta.


Vi har varit i Varberg två gånger, på Varbergs stadshotell och Asia spa. Det var verkligen en helt ny upplevelse. Ett väldigt speciellt och mysigt spa, och väldigt god mat. Första gången var Jesper och jag där själva, andra gången med Jespers föräldrar och två andra släktingar till dem.


Under hösten var Malin och jag på chokladmässan. Det var väldigt trevligt, och väldigt mycket choklad att smaka på. Undra egentligen hur det kommer sig att jag har missat den de andra åren?..


Sedan hade vi en väldigt rolig, trevlig och mysig julafton hos oss. Det var precis en sådan julafton som man ska ha, mycket folk, mycket god mat och trevligt folk, hoppas att vi gör detsamma detta året också.


Igår, nyårsafton, Jesper och jag var hemma själva och tog det lugnt. Vi lagade god mat, färsk lax i ugn med potatis och rotfrukter i ugn med egengjord kall vitlöksås till. Vi spelade bingolotto, tyvärr vann vi ingenting alls denna gången. Vi pusslade, och när tolvslaget närmade sig så gick vi upp till gamla flygtornet. Där var det lite folk faktiskt. Det var vi och en till som hade köpt en sådan låda, så vi tände de samtidigt. Tur att det var så klart inatt, för vi såg väldigt långt. Jag gillar det stället, man ser så långt och just på nyår så ser man hur massa raketer kommer upp bakom bergen på rad, lite som när vi står ute på Jespers föräldrars balkong på Donsö, riktigt fint verkligen.


Ja, vad förväntar jag mig då av år 2015?

Egentligen vet jag faktiskt inte. Jag hoppas att jag lyckas få lite mer inspiration till att kunna skriva mer, lyckas skriva en novell eller något sådant, men som det ser ut just nu så saknar jag inspiration.


Jag hoppas att Malin och jag kan träffas mer än förra året, kanske få ihop en heldag bara vi två som vi pratade om i våras, men som inte har hänt än..

Nej, jag har inte så många förväntningar för detta året faktiskt, tar det som det kommer tror jag.


Det som jag vet att vi ska göra i år är att åka in och kolla på Göteborgsvarvet, har en kompis som ska springa i år, så det får man ju inte missa.



Idag när typ alla affärer och saker har stängt (utom maxi) så hade Jesper och jag kunnat tänka oss att hitta på något. Nu har vi liksom gått här hemma i typ en vecka och jag börjar bli en aning rastlös, behöver ut och röra på mig, göra något. Så ja, idag blir det en sväng till maxi och nog en promenad också, kanske ska upp till gamla flygtornet och ta vara på vårat skräp från inatt.


Hoppas att ni också har haft en bra vecka, och en riktigt bra nyårsafton =)


//CarroEllen






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards