Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under december 2014

Av Carro - 6 december 2014 21:45

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med Jesper och bara tar det lugnt.

Veckan som har varit så har jag bara inte haft någon lust att skriva här, allt har typ bara varit samma varje dag liksom, inget speciellt som har hänt direkt. Eller jag var och träffade en kompis på Backaplan i tisdags bara.

I torsdags var det dags för julfest med jobbet, men jag hade som varje år tackat nej till det, och eftersom att alla andra skulle gå så fick vi då stänga två timmar tidigare än vanligt. Inte mig något emot alls då jag istället för att jobba 13-20:30 så jobbade jag 11-18:30, det var väldigt gött.

Den kvällen kom mamma och hämtade mig på jobbet, så jag var hos henne hela kvällen. Linnea kom hem vid halv 8 också. Då satte vi oss och åt och kollade på "Jul med Ernst". Till mat blev det smörgåsar, mamma åt med räkor, jag med rökt lax, och Linnea med ost, jättegott. Efter "Jul med Ernst" var det "Morden i Sandhamn" Så i torsdags hade vi en riktigt mysig tv-kväll bara vi tre <3 I pauserna satt Linnea och jag och spelade Yatsy också som hon så gärna ville göra. Så den kvällen var väldigt trevlig och mysig.


Idag har Jesper och jag grejat en del. I förmiddags frostade vi av frysen. Sedan har vi grejat lite här hemma. Vi var också uppe en sväng hos Bosse (morbror) för att lämna hans stege som vi hade lånat tidigare i veckan. Sedan gick vi ner till torget. Där var vi inne på Iems och köpte en julklapp till Linneas kille, sedan var vi på maxi och storhandlade, där var det väldigt mycket folk. Jag har ett tag nu letat efter en speciell glögg på maxi som de hade förra året, men jag har inte hittat den, så jag tänkte köpa pepparkaksglögg istället, och den kunde man smaka på idag också. Men när jag gick förbi glögghyllan så hittade jag den glöggen som jag hade letat efter, med smak av Delicatoboll, så den blev det istället för den med pepparkaka, får smaka på den någon dag. Jag vet nämligen att jag köpte en väldigt god glögg förra året, men jag kommer inte ihåg vad det var för någon, men jag har ett svagt minne av att det var den med delicatoboll. Men men.


Nu ikväll har jag slagit in en del julklappar. Vi har också lagat god mat, tacos.

Imorgon får vi se lite vad som händer, jag hade velat åka in en sväng till stan för att köpa de två sista julklapparna, får se om jag lyckas få med mig Jesper. Eller så är vi hemma och bara tar det lugnt, jag kanske städar det sista som står på julstädlistan. Sedan kommer kanske Bosse förbi på en fika, och Jesper vill koka knäck. Så ja, vi får se lite vad som händer imorgon.


 


Hoppas att ni har haft en bra vecka =)

//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards