Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 19 november 2014

Onsdag 19/11 och tips någon?

Av Carro - 19 november 2014 21:34

Godkväll bloggen!

Då var snart denna sega onsdagen över. Ja på jobbet idag har det gått enormt segt, vi har typ inte haft något alls att göra. Vi har städat en del och bara pratat lite. Ja, det är ju veckan innan löning nu och det märker ju vi väldigt tydligt.

Första veckan som Subway på Backaplan hade stängt så märkte vi av det en hel del. Vi hade en del kunder som kom till oss och handlade och frågade varför Backaplan har stängt. Men den här veckan har det varit väldigt lugnt på jobbet, ingen som har frågat om varför den restaurangen har stängt. Men ja, dem har tillfälligt stängt men vi vet inte när den kommer att öppna igen, jag gick förbi där idag och det var väldigt stängt där, såg väldigt tråkigt ut.


Efter jobbet idag åkte jag till Backaplan och tog en fika med Lisa. Det var trevligt. Vi satt och pratade om allt och inget. Gamla skolminnen, julklappar osv. Så jag var hemma vid kvart över 6 ikväll. Väl hemma så grejade jag bara lite i köket innan jag satte mig i soffan vid datorn. Maten som vi åt ikväll blev väldigt enkelt, min favoritmat, lax med spagetti, kethcup och majs.

Sedan har vi suttit och kollat på sista avsnittet av "112 på liv och död" Lite tråkigt, har dock inte tagit reda på än om det kommer repriser nu eller något helt annat, får kolla upp det.  


Är det någon av er läsare som vet om det finns något som gör att ens naglar växer fortare, något typ nagellack eller något sådant? Jag biter ju mycket på mina naglar, vilket jag har gjort hela mitt liv. Jag har som längst lyckats spara naglarna ½ år, det var när jag gick ur 9an vilket är väldigt längesedan. Sedan sparade jag även ca 2 månader för bara ett litet tagsedan, men det sprack också. Nu har jag bestämt mig för att sluta och ha långa fina naglar till jul, måla naglarna röda över jul. Jag skulle behöva lite hjälp på traven med att få dem växa lite snabbare. Många tycker att jag ska göra naglar, men jag vill inte göra det nämligen. Först kostar det en del, och man måste ju fixa dem typ en gång i månaden. Sedan vet jag vilka stora problem jag har med långa naglar (långa för mig som alltid haft korta) med att jag fastnar i saker och ting. Och om jag nu hade gjort naglar och sedan väljer att ta bort dem, då blir ju mina egna naglar skitfula. Så det är inte ett alternativ för mig, och inte heller en utmaning. Så vet någon av er något som skulle kunna hjälpa mig? Måste också tillägga att jag inte får ha nagellack med färg då jag jobbar i restaurang.


Ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare! =)

//CarroEllen


 
 
Ingen bild

Cindy

22 mars 2016 09:05

Du behöver ju inte göra långa naglar på en studio, du kan göra kortare :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards