Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Tisdag 21/10

Av Carro - 21 oktober 2014 21:41

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan och känner mig bra trött.

Idag har vi haft en ganska lugn dag på jobbet, hade en lite konstig lunch också, folk kom inte de vanliga tiderna. Men så är det ibland.


Ja, vi har som sagt var haft det lugnt på jobbet idag, så idag har chefen och jag suttit och planerat hur vår julkalender ska se ut i år. Förra året hade vi ju en, men de kupongerna som vi delade ut då gällde inte förrän i januari, så det var tyvärr inte så många som kom tillbaka med dem (kanske förståligt också egentligen, vem sparar sådana en hel månad?..) Så i år blir det lite förbättringar, lite annorlunda mot förra året, så hoppas att det blir bättre i år.


När jag kom hem i eftermiddags så startade jag en tvättmaskin, sedan började jag storstäda hela badrummet. Jag började städa det vanliga, toan, handfatet och badkaret, dock märkte jag hur skitet det var under badkaret, så jag lyfte upp badkaret och ställde det på högkant så jag lyckades skrubba golvet där, och även rensa det avloppet. Inte riktigt det jag hade tänkt göra idag, men har tänkt på det så länge, så idag blev det äntligen gjort.

Så ja, när Jesper kom hem så fick han göra maten. Det blev fläskfilégryta med ris, jättegott.


Imorgon blir det till att handla på eftermiddagen, sedan hem och baka en liten minitårta till Jesper som han ska få på torsdagmorgon. Sedan pratade Jesper om att han först ville ha en precis likadan tårta fast större på lördag när hans föräldrar kommer, men jag tyckte det verkade tråkigt att äta likadan tårta båda dagarna, så på lördag blir det den tårtan som Jesper gjorde till min födelsedag, det var Jespers mamma som ville ha den, så den blir det igen, inte mig emot, den var ju supergod! Så nu ska jag baka tårta till honom till torsdag, sedan får nog han själv baka moussetårtan på lördagförmiddag, den var ju en del pill med liksom.


Ne nu är det nog snart dags att sova. Imorgonbitti ska jag inte göra samma sak som jag gjorde imorse, vakna av klockan, stänga av den, sätta på datorn, logga in på den och somna om. Nej det är aldrig någon bra idé, risken är stor att man bara försover sig då.


God natt!

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards