Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Måndag 20/10

Av Carro - 20 oktober 2014 22:21

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med älsklingen, men vi ska nog snart sova.

Morgonen på jobbet idag började väl inte sådär jättebra, men bara för att det var just måndag antagligen. Först ville inte kortapparaten fungera, vi fick starta om hela nätet. När jag skulle ta betalt av andra kunden som kom så kunde vi inte logga in i kassan, vi loggade in men loggades ut lika snabbt igen utan anledning. Men det fungerade efter bara en liten stund, och kortapparaten kom också igång efter en liten stund som tur var.


Helgen som har varit har Jesper och jag haft precis som vi behövde, en helhelg bara hemma, bara smågrejat lite och tagit det lugnt. Jag har läst en del ur boken jag fick av Jesper när jag fyllde år, och Jesper har suttit med sin bok som han har börjat sätta ihop lite. Så ja, denna helgen har varit väldigt härlig, väldigt lugn, precis vad vi behövde. För oss har det varit något precis varje helg de senaste veckorna, det är roligt och trevligt på sitt sätt, men både Jesper och jag är i behov av att ha lugna helger bara hemma, bara göra det vi känner för emellanåt. Jag tror egentligen att många behöver det, men få tar sig den tiden till det.


Ja, resten av denna veckan kommer jag att ha fullt upp känns det som. Imorgon blir det nog bara en någorlunda lugn kväll här hemma. På onsdag ska jag baka en liten tårta till Jesper, han envisas med att jag måste baka en tårta till honom till hans födelsedag, jag får inte lov att köpa en bakelse till honom som han får på sängen på morgonen, vi kommer ju liksom båda två hem sent på torsdag, jag jobbar ju och Jesper har innebandy. Så ja, jag får baka både till torsdag och till lördag då hans föräldrar kommer hit. Men till torsdag blir det bara en minitårta, en sådan i 10 cm formen som vi har =)


På fredag ska Malin och jag gå på choklad och laktrismässan i stan, på Ullevi. Det ska bli roligt och trevligt, första gången vi går på det faktiskt. Så då kommer jag också hem sent.

Och på lördag kommer Jespers föräldrar så då ska vi både baka och laga mat till det. Så ja, denna veckan kommer det att vara fullt upp.


Ne nu är det sovdags!

God natt!

//CarroEllen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards