Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Bilder från paddlingen

Av Carro - 30 juli 2014 22:15

Godkväll bloggen!

Då sitter jag nu hemma i soffan igen framför tvn med älsklingen och slökollar på en gammal Morden i Midsomer som jag redan har sett.

Idag hade vi tänkt att packa upp här hemma och sedan åka in till stan en sväng för att köpa ett kastspö till Jesper. Sist vi var ute på Donsö så ville Jesper så gärna fiska när det inte blåste någonting. Jag visste ju att jag hade ett kastspö och det hittade jag i Brevika tillsammans med lite drag, fast just det med drag kan inte jag någonting om, vad man ska använda till vad osv, så imorgon kommer Thomas hit och hjälper oss med det =) Men ja, idag blev det inte så mycket mer gjort än att packa upp det mesta av alla saker från paddlingen, det är typ bara det vi har gjort och tagit det lugnt, vi har varit väldigt sega och trötta idag, och det känns fortfarande väldigt tomt i akvariet =( Men när det börjar bli lite svalare ute så ska vi gå och köpa en ny guldfisk =)


Här kommer lite bilder från paddlingen =)


 


Här har ni all mat som vi hade med oss och även det mesta av packningen i kanoten innan vi skulle ge oss av från Bengtsfors. Vi åt upp nästan all mat, det enda som vi hade med oss tillbaka hem var en del ris, ett paket pasta, lite riskakor och köttbullarna, vi åt lite av det i Brevika också.



 


Här har vi stannat till för att äta lunch på Billingsholm på första bilden. Där åt vi egengjord pastasallad som vi lyxade till det med, den klarade ju sig första dagen i kylväska, så det var enda dagen vi åt "riktig" mat om jag säger så, sedan var det torkad mat eller burkmat, knäckebröd till frukost. Första och sista dagen var de jobbigaste. Första dagen tyckte jag var väldigt jobbig för det var så himla varmt, och som ni kanske ser så hade jag fått en del soleksem på armarna ocskså, så efter den lunchen fick jag ta på mig den enda långärmade tröjan jag hade med mig, en tjocktröja, och så fick jag lägga handduken över benen, det var jättevarmt =( Sista dagen var väldigt jobbig för då var jag bra trött i hela kroppen, och så körde det ihop sig lite med transport från Håverud, så det slutade med att vi fick ringa de som vi hyrde kanoten av och be de komma och hämta oss, och det kostade 650:- och de fick vi vänta på i lite över en timme. Men men, så är det ibland.

Andra bilden är i en av slussarna i Håverud.



 


I söndags eftermiddag drog ett oväder in just innan vi skulle paddla över Råvarpen, och tur som vi hade så hittade vi ett ställe där vi kunde slå läger lagom till ovädret kom. Där stannade vi några timmar tills ovädret hade dragit bort och vi hade ätit middag, sedn packade vi ihop tältet igen och paddlade vidare till stället där vi hade tänkt komma den dagen, stället där vi förlovade oss förra sommaren, shit det är snart ett helt år sedan, tiden går så fort =)


 


Och så här härlig paddling hade vi den sista halvmilen den kvällen när ovädret hade dragit bort, helt underbart!



Ja detta var lite av alla bilder som vi tog den här gången.


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards