Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

Söndag

Av Carro - 2 mars 2014 08:37

God morgon bloggen!

Ja då var det söndag igen. Idag blir det till att slänga lite tidningar och sådant och kanske även tvätta fönsterna här hemma.


Ja nu var det längesen jag skrev här igen, usch inte bra... Men ja, förra helgen var vi ute hos Jespers föräldrar fredag-lördag då Jesper hade scouter på lördagen. Senare under eftermiddagen åkte vi hem och bara tog det lugnt den kvällen.

Förra söndagen var vi på Ikea och handlade lite småsaker, vi skulle även köpt nya rullgardiner som de äntligen hade fått in efter att inte ha haft de sedan i somras typ, men tyvärr glömde vi ta mått på de vi har, så några rullgardiner blev det inte, får åka dit nästa helg eller något ist.


Hela den här veckan har gått väldigt fort faktiskt. Även igår vaknade jag tidigt, strax efter 8, så igår var vi en sväng borta vid krysset och kollade på glasögon till Jesper, sedan gick vi även förbi en av mina gamla praktikplatser, lilla saluhallen och köpte lite korv och ost, eller Jesper köpte det, jag äter ju inte sådant. Sedan var vi en sväng förbi maxi och handlade, de håller på att göra om hela butiken så det är en aning rörigt, och det lär ta ett tag innan man lär sig var allt finns igen. Men men.

Väl hemma så började jag storstäda, occh när jag just hade torkat alla golv så ringde det på dörren. Då var det Com hem som ville ha tillbaka oss som kund och räknade på att om vi gick över till de så skulle vi få typ samma som vi har idag (fast nu från tele2) fast för ca 150 kr billigare. Då jag som har haft väldiga problem med com hem tidigare har hela tiden varit bestämd med att aldrig mer com hem. Och Jesper som är väl insatt i detta fick då sköta det mesta av snacket, men det var jag som fick bestämma i slutändan eftersom att det är jag som står på det. Men vi tackade faktiskt nej till det av olika skäl. Dels för att com hem har vairt så dåliga innan, och för att det alltid är en oroskänsla varje gång man ska gå över till något nytt sådant. Och nu när vi vet att det vi har fungerar så bra och vi får den hastighet som är utlovad så håller vi oss kvar vid tele2. Sedan kom även Jesper på att i ett av papprerna från tele2 så står det att om något annat bolag försöker sälja typ samma till en fast för en billigare peng så ska man höra av sig till de så ska man få det priset som de billiga kunde erbjuda. Och så känner jag att betala 150 kr mer i månaden för något som vi vet fungerar tycker vi är bättre än att då byta till något lite billigare som man inte vet  om det kommer fungera likabra. Det har ju varit så mycket skriverier om Com hem nu det sista inför övergången till fiber, att just de har haft så mycket problem, det har legat nere och massa sådant, och inte en gång utan flera gånger. De har ju skjutit upp det nu igen med nedsläckningen av kabelnätet till augusti pga att bolagen inte hinner med att hjälpa alla med att koppla in det för de som behöver den hjälpen. och nu då att Com hem går runt och försöker få tillbaka sina kunder här gjorde bara mig lite irriterad, hjälp era kunder att koppla in skiten istället, istället för att försöka få tillbaka era gamla kunder. Ne så om inte den prisgarantin gäller hos tele2 så bryr jag mig inte ändå känner jag, då får det hellre kosta 150 kr mer än att gå över till Com hem igen.


Ja det var väl allt för mig den här gången. Ha en trevlig dag! =)


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards