Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Äntligen helg och fullt upp

Av Carro - 8 november 2013 22:43

Godkväll bloggen!

Ja då var det åter fredagkväll då och ännu en vecka som har gått väldigt fort. Imorgon är det redan, eller är det bara en veckasedan Malin flyttade?.. Vet inte om det känns som att det har gått fort eller inte.


Den här veckan har i alla fall varit fullt upp. I måndags grejade Jesper och jag här hemma, packade upp mer av hans saker och så, i tisdags var jag och träffade en kompis en sväng på eftermiddagen, i onsdags var älsklingen och jag i stan och köpte, eller beställde en tv som vi får hem på onsdag. Eftersom att vi sitter så långt ifrån tvn så fick det bli en 46 tummare, så den var lite för stor för oss att släpa med oss på bussen.

Igår jobbade jag ju kväll, fast vi lyckades stänga väldigt snabbt, vi stänger kl 20 och har schema till 20:30 men igår var vi rekordsnabba, vi stämplade ut oss 20:08, så mamma kom och hämtade oss och körde oss till Backaplan så jag var hemma till 21, väldigt gött =) Fast jag var så uppe i varv så jag hade ändå väldigt svårt att somna.


Nu ikväll så har jag bara tagit det väldigt lugnt, älsklingen var på bio själv i eftermiddag/kväll, en film som jag inte ville se.


Imorgon blir det till att plocka undan lite flyttkartonger och sådant, städa och storhandla. Jesper pratade om att ev åka en sväng till Ikea själv medans jag städar så han slipper vara ivägen, men vi får se.

På söndag kommer nämligen Jespers föräldrar och hans kusiner och hälsar på så älsklingen ska baka en tårta tilldess också, en sådan som han gjorde till sig själv när han fyllde år, kladdkakebottnar med vaniljkräm och banan emellan, och choklad ovanpå. Hans kusiner ville ge oss en förlovningspresent =) Det har vi inte fått av någon faktiskt.


Så ja, hela denna veckan och även helgen har och kommer jag ha/haft fullt upp verkligen.


Ne nu kanske det snart är dags att sova.


Trevlig helg! =)

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards