Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Kryssningen inställd, nya planer

Av Carro - 14 augusti 2013 10:25

Hejsan bloggen!

Ja som flera av er säkert redan har hört så har kryssningen som älsklingen och jag skulle åkt på blivit inställd, de hade upptäckt att några av reparationerna som förra ägaren hade gjort inte höll måttet, det var bla vattenläckor i några av hytterna. Så ja, vi blev väl inte så jätteglada, så mycket som vi hade sett fram emot att komma ut och kryssa igen. Som kompensation kunde de erbjuda halva priset på deras andra kryssningar i höst, dvs till Skottland, Norges fjordar (den vi åkte förra året) och enkelresa till Lissabon. Tyvärr är alla dessa kryssningar i september och då har ju ingen av oss semester längre. Så ja, vi får helt enkelt hoppas på nästa år, och vara snabba med att boka när den katalogen kommer ut.


Så ja, nu har vi funderat en del på vad vi ska göra istället, vi har ju liksom tolv hela dagar att göra något. Och det verkar som att vi har kommit fram till vad vi ska göra, hoppas bara att vädret tillåter det. Vi har nämligen tänkt åka upp till Bengtsfors och paddla kanot. Det kommer säkert bli mysigt. Jesper och hans pappa har varit där och paddlat många gånger, och vi har ju vårat sommarställe en liten bit från Bengtsfors, men jag har bara varit i Lelång, så det ska faktiskt bli roligt att se några av de andra sjöarna däruppe också.

Så denna veckan har vi varit i stan och storhandlat. Vi har köpt tält, nytt trangiakök, ny sovsäck till mig och en del småsaker. Så idag och imorgon blir det till att sitta och skriva packlista för det och även matlista. Det ska faktiskt bli lite intressant. Visst har man varit ute och tältat en hel del tidigare, men aldrig utan tillgång till kylväska. Denna gång tänker vi att mat i kylväska håller sig ca ett dygn, så första dygnet kan vi ha det lite lyxigt, men sedan blir det burkmat av olika slag. Vi har gått igenom all sådan mat på maxi hemma redan och jag blev faktiskt riktigt chockad över hur mycket sådant det finns. Så ja, svälta lär vi ju iaf inte göra, det som jag tycker är svårt att komma på är vad man kan äta till frukost, har ni några förslag? Jesper kör på smörgås med sådan mjukost på tub, det behöver ju inte kylas. Men jag är väl inte direkt så förtjust i det.. Så förslag någon? =)


Ne, nu är det dags att gå ner och äta frukost, sen frukost =)

Ha en bra dag alla bloggläsare!


//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards