Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Äntligen snart helg

Av Carro - 26 april 2012 22:04

Godkväll bloggen!

Ja det har varit väldigt dålig update här under ett par veckor, det är så mycket med flytten nu, det är ju bara några dagar kvar, på onsdag går flyttlasset ju.


Denna veckan har känts en aning konstig. I början av veckan hade vi det väldigt lugnt på jobbet, igår när folk hade fått lön så kom det igång, och i och med det så kändes det som att det var fredag (fredagar brukar vi ha mycket att göra) Så igår när jag gick från jobbet så tänkte jag "vad härligt med lördag imorgon, jag behöver sova ut" När jag vaknade imorse så förstod jag inte varför klockan ringde, det var ju lördag, trodde jag... Så även denna dag har varit konstig. Jobbigt när man tror att det är fredag redan en onsdag, då går veckan så segt, men imorgon är det fredag, och bara 1 dag kvar tills jag får sova ut.


Imorgon åker jag ut till älsklingen direkt efter jobbet och kommer hem igen på lördagkväll någon gång. Jag har ju egentligen lovat mamma att vara hemma med henne sista helgen nu men hon tyckte att jag skulle åka träffa Jesper, jag behöver inte vara hemma precis hela helgen bara för hennes skull sa hon. Sedan slog det mig att det är ju röd dag på tisdag, det innebär ledig, så vi har tisdag på oss också att packa, då lär det vara fullt upp, dagen innan.


Det är väl egentligen först nu när vi verkligen har börjat packa allt som det har gått in i huvudet att jag ska faktiskt "flytta hemifrån" eller vad man vill kalla det, mamma flyttar från mig :P haha. Det känns härligt men det är samtidigt en konstig känsla, en känsla som inte går att förklara. Det är ju spännande såklart och jag är väldigt säker på att Malin och jag kommer att klara oss, det är inte det, det är väl mer att inte träffa mamma varje dag som man alltid gjort, eller ja, om jag säger så. Som sagt var, det känns härligt men ändå konstigt. Nu längtar jag bara tills vi har fått ordning ordentligt, avskyr att ha det så stökigt här hemma som det är nu.


Här kommer lite bilder som jag kom på att jag har missat att lägga ut.


Först ut är efterrätten som Malin, Jesper och jag gjorde på påsk, en kopp choklad. Chokladmuffins täckt med sockerpasta och chokladglasyr över.



   

 Äntligen är jag klar med pusslet :D Älsklingen hjälpte mig lite det allra sista. Det tog några månader att få ihop men det blev bra =) Nu behöver jag bara hitta något bra lim att limma ihop det med och sedan rama in det och upp på väggen. Någon som vet något bra lim som man kan använda på pussel?


Nu är det snart dags att sova, jag är helt slut.

God natt!

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards