Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Hemma igen

Av Carro - 25 mars 2012 09:12

God morgon bloggen!

Ja då var det söndag och idag vaknade jag upp i min egna säng hemma i Torslanda, det kändes härligt men ändå konstigt, ska inte bara gå upp, äta frukost och ta på sig alla tjocka kläder och pjäxor och gå ut och åka skidor.

Förut kollade jag vädret däruppe nu de kommande dagarna och det var nästan tur att vi åkte hem igår, jag hade inte klarat fler dagar där i solen. I onsdags fick jag nämligen låna lite solskyddsfaktor av Malin, jag vet att jag är allergisk mot det, får alltid klåda av det, men den här gången blev det mycket värre än vad det har varit de andra åren. Nu fick jag kraftig klåda och stora utslag. Värsta dagen var igår, då såg jag ut som jag vet inte vad, var helt knottrig på båda kinderna och det kliade som tusan, så igår kväll fick jag ta en tablett här hemma som mamma hade som man blev trött av också, så somnade jag snabbt och har sovit väldigt gott inatt, och när jag vaknade imorse så var det betydligt bättre, hoppas bara att det försvinner helt tills imorgon.


Ja som sagt var, vi har haft en väldigt härlig och trevlig vecka. I tisdags kväll var vi på planksteksafton i toppstugan, och dit var det en härlig skoterslädtur också. Det har vi gjort varje år vi har varit där, så detta var tredje gången. Malins mamma och jag åt Laxplanka medans de andra åt plankstek. Det var väldigt gott, tack för en trevlig vecka =)


En härlig dag i backen i Tandådalen.


 

En av dagarna då Malin och jag stod för maten så gjorde vi en väldigt god kantarellpaj och till efterrätt blev det denna goda hallonmousse.


 

Lunchen för Malin och mig de flesta dagarna i backen, och brasan i vår stuga.


   

Planksteksafton i Toppstugan.

 

Nu är det dags att gå upp och äta frukost!

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards