Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under februari 2012

Av Carro - 17 februari 2012 20:40

Godkväll bloggen!


Sitter nu ute hos älsklingen och känner mig helt slut. Var har denna veckan tagit vägen egentligen? Jag har verkligen haft fullt upp. I måndags eftermiddag/kväll var jag i stan och träffade två gamla klasskamrater från Fässberg, det var väldigt trevligt =)

I tisdags var jag faktiskt hemma. Då hade jag tänkt pussla och bara ta det lungt men då kom Diana och Rico så satt vi och kollade på "112 på liv och död" alla tre, eller fyra med Rico, mamma, Diana och jag.

I onsdags åkte jag ju hit ut och sov här till torsdag.

Igår kväll hade jag fullt upp hemma. Först var jag med Nea i stan en sväng, sedan var vi hemma och lagade mat, tacos blev det. Senare under kvällen så skulle jag diska, rengöra toan och allt det, packa, fundera ut vad jag skall ha för kläder på söndag då jag ska på middag ute hos Malin som fyllde år i veckan, och så skulle jag planera för hur vi skulle göra för att lyckas hämta min säng idag som hade kommit. Så ja, hela veckan har jag verkligen haft fullt upp, nästa vecka hoppas jag blir lugnare och att jag är hemma lite mer, jag måste pussla! har ju inte fått gjort det något alls i veckan.

Ja som sagt var då så hämtade mamma, Malin och jag min säng idag. När vi skulle hämta ut den så fick vi lite problem. Vi hade tydligen inte bokat kärran som man tydligen måste göra (mamma har aldrig gjort det innan vad hon vet) och det var en person som hade bokat den kl 17 när vi hade behövt den. Så ja, fråga mig inte hur, men på något vänster fick vi in den i bilen tillsammans med madrass och allt sådant, och vi fick to.m plats alla tre i bilen på hemvägen också, vi lyckades riktigt bra där, och snabbt gick det också. Vi var på Mio ca kvart i 5. När klockan var lite före halv 6 så hade vi kommit hem och även fått upp sängen för trappan hemma. Vi var riktigt snabba, bra teamwork! :D

Efter det så körde mamma mig till Kungssten så jag kom med en spårvagn som gick strax efter kl 18, så jag var härute till strax efter 19. Jag är riktigt imponerad att vi klarade det med sängen så fort. Tur att det inte var någon trafik direkt, då hade det gått segare.


Resten av kvällen får vi se vad som händer, jag känner mig verkligen helt slut och Jesper verkar ha fastnat i något nytt spel på sin dator :P


//CarroEllen

Av Carro - 14 februari 2012 21:42

Godkväll bloggen!

Nu ligger jag i sängen här hemma och känner mig verkligen helt slut. Idag har vi haft en väldigt lugn dag på jobbet men eftersom att både mamma och Jesper är förkylda så känner jag också av det igen =( Svårt att undvika det.. I söndags åkte jag hem från älsklingen som var sjuk hem till mamma som också var sjuk, och igår skulle jag träffa syrran som också var sjuk. Jag tänker inte bli sjuk igen!


Imorgon är det jobb som gäller och sedan ut till älsklingen, han är ju själv denna veckan och vill ha sällskap så jag får väl åka dit en natt =) Sedan blir det ju tidigt på torsdag då men det får det väl bli en gång nu då. Hoppas att isen försvinner snart så de kan återgå till vanlig tidtabell..


Ne nu är det nog snart dags att sova, jag sitter här och halvsover känner jag.

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 12 februari 2012 22:04

Godkväll bloggen!

Nu är jag åter hemma igen och ska snart sova.


Igår kväll blev älsklingen sjuk så vi somnade båda två innan kl 10, jag ville kolla på melodifestivalen, eller iaf ha på det men tyvärr så var det för dålig täckning inne på hans rum (Jesper har en sådan usb med antenn som man sätter i datorn så kan man kolla på tv så) Så jag fick bara kollat på de två första bidragen, eller nästan.


Förut idag så pratade vi om alla hjärtans dag och jag skämtade med Jesper att han inte skulle glömma min morgonrock (det var det jag önskade mig) och så fick jag den presenten idag ist eftersom att vi inte vet om vi kommer att ses i veckan. Paketet kände jag igen direkt, det var från Hemtex så då var det inte så svårt att lista ut vad han hade köpt till mig. Detta var vad jag fick;




En turkos/ljusblå morgonrock! Tack så jättemycket älskling! <3 :D


Ne nu är det dags att sova. Imorgon är det jobb som gäller och ev. en sväng till stan med syrran om hon känner sig lite bättre =)

God natt!

//CarroEllen

Av Carro - 11 februari 2012 18:36

Godkväll bloggen!

Denna dag har varit lugn och gått väldigt fort ändå. Älsklingen och jag har städat, tvättat och lagat mat här hos honom, oftast jag som städar riktigt här, han kan inte det :/ =(


Nu ikväll lagade vi god mat, thaiwok med lax, jättegott verkligen! =) Sedan gjorde vi efterrätt också som blev maräng med chokladbitar i. Tyvärr så ville inte Jesper följa något recept helt som alltid jag vill när det gäller iaf maräng, han satte inte heller någon klocka på hur länge de stod inne i ugnen så när vi smakade på dem så smakade dem bränt, de såg inte brända ut, smakade bara det =( Men ja, vi får se om några går att äta...


Nu sitter vi på övervåningen och är bra mätta och kollar in i brasan som vi just tände. Jag väntar på att Jesper kan släppa sin nya dator ett tag nu för ikväll (han har suttit med den hela dagen) så vi kan kolla på film eller något. Jag hade gärna haft på tvn på melodifestivalen sedan, men inte sitta och kolla på det hela tiden, bara lyssna lite, men vi får väl se. Hoppas att ni har haft en bra dag =)


//CarroEllen

Av Carro - 10 februari 2012 21:44

Godkväll bloggen!

Nu sitter jag ute hos älsklingen och gör inte så mycket, han själv sitter och grejar med sin nya dator och det låter jag honom göra eftersom att jag vet hur roligt det är med en ny dator :D


Idag har vi haft en del att göra på jobbet, dock inte vid 12 tiden, då stod Malin, Zara och jag och kollade på varandra bara, det var kollugnt. Zara som kommer på allt möjligt verkligen (förstår inte vad hon får allt ifrån haha) var en aning uttråkad då så hon gick och hämtade en kartongbit och jag anade direkt vad hon skulle göra med den så jag bara började skratta som tusan :P Hon gjorde en mask som Malin och hon döpte till "Stig-Frid" med tanke på vart vi ligger någonstans, ni som vet var den subway jag jobbar på ligger förstår nog, det var lite roligt =)

Det är inte ofta det är en lugn stund när man jobbar med Zara nu för tiden :P haha, det är väldigt roligt =)


Själv har jag haft väldigt mycket energi på jobbet de två senaste dagarna, jag har varit på så himla bra humör vilket har varit helt underbart! :D



Hm, antingen ska jag sova snart eller så kanske vi sätter oss och kollar på en film eller något, får se lite vad som händer ikväll.


Jag fick lov av Zara att lägga upp en bild på hennes mask från förut idag så det tänkte jag göra.





//CarroEllen 

   

Av Carro - 10 februari 2012 06:49

Godmorgon bloggen!

Ja då var det äntligen fredag igen. Denna veckan vet jag inte om den har gått fort eller inte, gårdagen gick väldigt segt i alla fall, dock inte kvällen.


Idag blir det jobb sedan åka ut till älsklingen, var ju inte där förra helgen. Det jobbiga är väl att det nu är isturlista ditut vilket innebär att istället för att färjan tar 16 min så tar den 36 min, lagom segt, får komma på något att sitta och greja med på färjan då, om jag inte somnar vill säga som jag har gjort de senaste gångerna haha :P


Ne nu ska jag snart gå bort till krysset i kylan, här har vi ca 11 minus, kanske 12, våran termometer stämmer ju aldrig riktigt eftersom att den ligger ovanför grannarnas fönster :P


Ni får ha en riktigt bra fredag! =)

//CarroEllen

Av Carro - 8 februari 2012 17:38

Här kommer receptet på den rulltårtan som Malin och jag gjorde i söndags då det var nutelladagen. Vi gjorde med nutella på den men i receptet är det en väldigt god vaniljkräm.


Glutenfri rulltårta

Kakan

3 ägg

1.5 dl socker

1 dl potatismjöl

1 tsk bakpulver

2 msk kakao

 

Krämen

200 g margarin

2 dl florsocker

1 msk vaniljsocker

1 äggula

 

1. Vispa ägg och socker pösigt.

    Blanda potatismjöl, bakpulver och kakao och tillsätt det

2. Bred ut smeten i en långpanna klädd med bakplåtspapper.

    Grädda i ca 5 min i 250 grader.

3. Strö 1 msk socker på ett annat bakplåtspapper och stjälp upp den nygräddade kakan. Låt kakan svalna något och

    dra sedan försiktigt bort pappret. Låt kakan kallna.

4. Blanda krämen, bred den över kakan och rulla den. Lägg rultårtan i kylen en stund före servering.

 

 

Även om denna kaka står som glutenfri så är den minst lika god som en icke glutenfri om jag säger så! =)



Tyvärr fick vi ingen bild på när vi hade rullat ihop den.  

 

Av Carro - 6 februari 2012 22:05

Godkväll bloggen!

Jag skrev nu först nästan helt klart och så lade jag in bilderna i inlägget så hängde sig explorer och vips så var allt borta, så störande, så jag orkar inte skriva om allt igen, blir bara kort.


Nu ikväll har jag suttit en hel del med pusslet, har gjort klart mer än ena hela sidan :D Och så har jag suttit och kollat på tv med mamma som varje måndag-onsdag =)


Nu tänkte jag alldeles strax sova men först tänkte jag lägga ut bilder från i helgen. Receptet på rulltårtan kommer upp senare i veckan.


Middagen från i lördags, tapas :D



 

De två olika sortes pannbiffarna som Malin och jag gjorde igår.



   

Rulltårtan från igår, tyvärr tog vi tydligen inget kort på den när vi hade rullat ihop den, men men.

 

//CarroEllen

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards