Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Onsdag och stormbilder från helgen

Av Carro - 30 november 2011 21:03

Godkväll bloggen!

Nu är det äntligen snart sovdags igen. Även denna dag har jag varit lite småyr till och från, typ fått sådana "attacker" och även varit enormt trött. Så fort jag har gjort någon hastig rörelse så har jag blivit yr, skitjobbigt. Men ja, antagligen är det så att jag har fått järnbrist igen, för det är nämligen samma symptom nu som det var första gången, så det är väl bara till att ta de där tabletterna varje dag igen, usch det gillar jag inte...

Jag kanske inte berättade om det här igår när jag tänker efter :P Men jag var iaf väldigt trött och yr även igår, så för andra dagen i rad så har jag fått göra saker lite lugnare än vanligt, det har jag känt i alla fall, vet inte om det däremot har märkts på mig på jobbet. Men men.


Annars idag så har det varit en del att göra på jobbet. Här hemma har jag tagit det ganska lugnt faktiskt. För en gång skull känns det som att denna kvällen har gått lite segare än vanligt, härligt faktiskt. Trots det så fick jag inte pusslat så mycket eftersom att mamma och Mikael satt vid köksbordet där jag hade behövt sitta med pusslet.


Imorgon var det ju tänkt att vi ska vara hundvakt åt lilla Tessan, Mikaels föräldrars lilla dvärgpudel, men eftersom att dem kommer hem så sent på kvällen (jag vill inte vara hemma alltför sent) och för att de har i veckan varit iväg och tagit massor av prover på henne för hon hostar hela tiden så är ju hon väldigt dåsig, så Mikael åker dit själv och sover där då. Så jag får träffa henne igen när hon har blivit frisk. Hon är så himla söt ju, och såååå rolig. Henne har jag skrattat riktigt gott åt ett par gånger när hon har sprungit runt ute, krockat med vinbärsbuske och studsat ut igen osv. haha ja hon är för rolig hon :P =)

Så imorgon ska jag vara hemma, kanske får pusslat lite imorgon då, mamma kommer ju hem senare eftersom att hon jobbar sent och Mikael åker ju till sina föräldrar.

Imorgon måste jag också prata med Malin ang. helgen. Vi pratade om att åka till IKEA på lördag, men vet inte vilket, Bäckebol eller Kållered, och sedan var jag lite inne på att vi kanske ska ta oss en tur ut till Hälsö på söndag, farmor vill ju att jag ska komma ut :P Men vi får se. Det är som vanligt. På ett sätt vill jag dit ut, men på flera sätt inte, jobbigt att väcka massor av gamla minnen till liv, och tyvärr minns man ju nästan bara dem tråkiga sakerna därutifrån, ändå saknar jag Hälsö Ibland.... Ne sådant är konstigt. Det är väl kanske det att där Jesper bor påminner det väldigt mycket om Hälsö, jag är ju därute så mycket, och så är jag ju ute hos Malin på Björkö ibland också då, och från Björkö är det ju inte långt till Hälsö, ön mittemot :P


Innan jag lägger mig nu så ska jag lägga upp lite stormbilder från i helgen. Vi var ju ute runt 3 tiden så det var ju några timmar innan det var som värst, men jag var ju tvungen att hålla fast mig i älsklingen för att inte blåsa iväg :P


   

Den nästsista bilden: Jesper envisades med att gå ut på den översvämmade träbryggan.  

Den sista bilden: Till och med tennisplanen/bandyplanen var översvämmad

 

Nu ska jag snart sova. Imorgon är det jobb igen. Kram på er

//CarroEllen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards