Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under april 2011

Av Carro - 6 april 2011 07:17

God morgon bloggen!

Hoppas att ni har sovit bra, själv har jag väl sovit sådär tror jag. Jag hade lite svårt att somna igår av någon anledning, sedan har jag vaknat av att det har varit för varmt på rummet, så imorse var det lite motsträvigt att gå upp när klockan ringde strax före 6.00 men jag hörde Mikael i köket så då kände jag mig tvungen att gå upp och hjälpa honom :P =)

Mamma blev väldigt glad över frukost på sängen =) Det var lite allt möjligt, frukt, jordgubbar, smörgås, kex, ost, riktigt kaffe och proviva dryck =) Grattis mamma! :D <3


I eftermiddag verkar det som att vi ska åka och kolla på det huset i Kungälv, men inget 100 än, men Malin om du läser detta innan jag hinner ringa dig, du får gärna följa med ikväll =)


Senare ikväll så blir det ju lite fika här hemma, ska försöka ta lite kort ikväll också =) Komma ihåg att ta på smörgåstårtan iaf =) Vi får se om Bosse kommer ikväll, vi kom ju på det att han jobbar ju kväll/natt men ibland slutar han tidigare, så vi får se, Mikael ska ringa honom senare idag =) Hoppas att han kommer annars blir det massa smörgåstårta till mamma och Mikael (det är ju räkor i så jag äter ju inte så mycket :P )


Ne nu måste jag gå och duscha. Ni får ha en riktigt bra dag alla bloggläsare! Kram på er =)

Av Carro - 5 april 2011 21:32

Ja, vad var det jag sa, som jag skrev här imorse, jag kände på mig att något skulle hända men jag visste inte riktigt åt vilket håll, positivt eller negativt


"Denna dag får vi se hur den blir, något säger mig att den inte kommer att bli så jättebra, eller raka motsatsen, vi får se, men jag gillar inte när jag känner sådant på mig, usch, det är bara jobbigt."

 

Och ja, jag hade rätt ännu en gång, nästan lite jobbigt när man känner saker på sig, det är nämligen så här att..... Jag har blivit erbjuden jobb :D på Lilla saluhallen här i Torslanda (där jag är på praktik nu) Men inget är helt klart än, Morgan ska träffa hon från af på måndag tror jag det var så får vi se sedan =) Men om det nu blir anställning så kommer det att bli antingen halvtid eller 75%, först iaf, vi får se lite.Jag tycker det räcker, jag vill egentligen inte gå heltid, då hinner man inte med andra saker under dagen som när man går halvtid eller 75% Men det känns väl bra ändå, jag har ju liksom redan nu börjat slappna av därborta och inte göra så mycket av någon anledning eftersom att jag var så säker på att de inte kunde anställa mig redan, men efter detta så kommer jag ju självklart satsa mer igen =) Så ja, det känns väl bra men det kan vara så förbaskat segt därborta också, men nu har Morgan iofs lite saker på gång så lite mer kommer det bli att göra iaf =) Men som sagt var, inget är bestämt, vi får vänta och se ett par veckor eller något sådant.


Imorgon fyller mamma år så Mikael och jag ska upp tidigt imorgon bitti och servera frukost på sängen för henne =) Det är det hon önskar sig =) Ja asså vi har väldigt sällan gjort något speciellt på hennes födelsedag, så imorgon blir hon iaf lite uppvaktad =) Sedan på kvällen så kanske Bosse kommer också (mamma och Bosse är ju tvillingar) så blir det lite smörgåstårta och fika under kvällen =) Ja jag ska göra en smörgåstårta imorgon till mamma :D

Sedan är det prat om att vi ska åka och kolla på ett hus imorgon, det är inget bestämt än, det gör vi imorgon, så vi får se. Det huset ligger iaf i Kungälv =) Men vi får se som sagt var =)


Ni får ha en fortsatt bra kväll alla bloggläsare! Kram på er! =)

 

Av Carro - 5 april 2011 08:09

God morgon bloggen!

Hoppas ni har sovit gott, det jag iaf jag gjort =)

Gårdagen på praktiken var väldigt lugn, även eftermiddagen och kvällen här hemma var väldigt lugn, mamma och Mikael skulle på bio så jag var själv vilket faktiskt var ganska härligt, jag är ju själv så sällan nu för tiden. Så ja, jag gjorde inte så mycket igår kväll, satt vid datorn, grejade lite bara, ja jag kände mig riktigt lugn faktiskt vilket var härligt =)


Denna dag får vi se hur den blir, något säger mig att den inte kommer att bli så jättebra, eller raka motsatsen, vi får se, men jag gillar inte när jag känner sådant på mig, usch, det är bara jobbigt.


Denna morgonen började iaf med att när jag vaknade så drömde jag någon väldigt konstig dröm, det var en morgon vet jag iaf, en sådan morgon då inget går rätt till.... Och när jag vaknade så fick jag hicka och hickade i 30 min, lagom roligt... och för min del så brukar det vara så att om jag börjar hicka under morgonen så hickar jag typ 10 gånger på en dag sedan, vilket brukar innebära att jag hickar ca 3 timmar på en dag, såååå jobbigt... Men men..


Ne men vi får se hur denna dag blir, troligtvis lugn eftersom att det ska regna hela dagen =( Men men.


Asså jag har april ut kvar på praktiken, problemet är att jag börjar slappna av och varva ner redan nu, inte bra... Jag orkar egentligen inte vara därborta mer, det är väl bra och så men det känns inte alls så roligt... Ne vi får se, jag är nog lite för mycket inne i mina drömmar om vad jag vill göra :P


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er

Av Carro - 4 april 2011 08:18

God morgon bloggen!
Då var man hemma igen, jag får ta och skriva någon dag här om hur vi har haft det, ska snart gå iväg till praktiken. Ja jag har ju bara 4 veckor kvar där nu, sedan lär jag väl gå hemma igen....


Idag får vi se vad som händer, känns fortf. konstigt att vara hemma igen, det är som att jag vill ut i backen och åka igen varje morgon när jag vaknar :P


I lördags kväll kom älsklingen hit också =) Så det var väldigt trevligt =)


Ne, nu ska jag snart gå. Kram på er alla bloggläsare! =)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards