Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Trafikkaos i Torslanda efter bussbrand

Av Carro - 23 november 2010 19:41

Hejsan bloggen!

Nu är jag äntligen hemma igen efter att ha stått ute med Malin nere på Gossbydal i över 1 timma.... Ska ta historien från början.


Det hela började vid strax före kl 4. Malin och jag stod i köket och lagade mat då Malin kollade ut och såg en tjock svart rök en liten bit härifrån, samtidigt såg och hörde vi en brandbil.

Efter en liten stund såg jag att det var stopp nere i rondellen här också, den som går ut till stora vägen och då sa jag " det har väl hänt något på Öckeröleden" Men det ville inte Malin lyssna på för hon ville gärna komma hem i tid till sin träning ikväll.

Jag gick in på trakfiken.nu för att se om de hade lagt ut någonting för Öckeröleden. Det hade de, det var en bussbrand i höjd med ica maxi rondellen, precis vid Gossbydal. det stod också att vägen var avstängd under räddningsarbetet.
När vi hade ätit klart så gick vi dit ner och det var totalt stopp i trafiken på alla vägar.

När vi kom dit så stod bussen kvar och den var helt bränd typ. så där stod vi och kollade lite.


När vi nästan precis hade kommit hem igen så ringde Malins mamma och sa att hon var vid volvo här i Torslanda då (det var strax efter kl 5) och att hon kunde komma ner till Gossbydal så kunde hon hämta Malin där.

vid ca kvart i 6 så trodde både vi och Malins mamma att hon snart skulle vara vid Gossbydal så vi gick ner till busshållplatsen. och ja. när vi kom dit så hade vi också lite telefonkontakt med hennes mamma. vi stod nere vid gossbydal och väntade på hennes mamma i lite mer än 1 timma, och det var skitkallt... så vid strax efter 5 ringde hennes mamma första gången då hon var vid Volvo, och Malin blev hämtad strax före 7 vid Gossbydal. det tog nästan 2 timmar för hennes mamma från Volvo här i Torslanda till Gossbydal här i Torslanda och det är ingen lång väg. Tänk att Öckeröleden är så sårbar.....


Ja det var denna eftermiddagen/kvällen. Nu ska jag nog gå och fixa mig en varm kopp choklad :D


Artikel om bussbranden:  http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.496457-buss-brann-i-torslanda 



Kram på er alla bloggläsare! =)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards