Mitt liv och andra tankar i livet

Alla inlägg under september 2010

Av Carro - 19 september 2010 09:12

God morgon bloggen!

Då var det söndag och valdag idag då....


Dagen igår var väldigt trevlig. Först var vi hos Jespers faster en stund innan vi åkte och åt på Fars hatt i Kungälv =) Där var det väldigt fint =) Tyvärr glömde jag ta kort men men.


Precis innan Jesper och de skulle komma och hämta mig igår så lyckades jag halka i trappan så nu har jag ont lite här och var i kroppen =( ne sådant är inte roligt, men som jag tror det var en gammal dagmamma som sa "det går över tills du gift dig" hehe :P


Idag är det ju valdag så i eftermiddag måste Jesper och jag åka ut till Donsö så han får röstat, annars vet jag inte alls vad vi ska göra idag. Jag hade ju tänkt att vi skulle ha tagit oss en rask och lång promenad men det kan inte jag nu eftersom att jag halkade i trappan =(


Ne nu kanske det är dags att gå upp. Ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er

Av Carro - 18 september 2010 09:34

God morgon bloggen!

Då var det lördag nu då och idag fyller Jespers farmor år så jag ska med och fira henne senare idag, först skulle vi till någon släkting till Jesper innan vi skulle åka och äta på Fars hatt tror jag det var. Jag har aldrig hört talas om den restaurangen men den ligger i Kungälv tror jag, kanske är därför.


Senare ikväll så åker Jesper och jag hit och stannar här antingen till imorgon eller till på måndag, det beror ju som alltid på vilka det är som har tänkt att vara här hemma, Nea är ju som hon är.....


Igår gjorde jag typ absolut ingenting, jag satt i soffan nästan hela dagen. Satt och kollade på tv och vid datorn xD ne usch, gårdagen var väldigt seg.


Jesper och hans föräldrar kommer och hämtar mig här vid två tiden idag så innan det ska jag diska och dammsuga av lite, men det brukar ju gå fort.


Asså fy sjutton vad det blåser ute fortfarande, det har gjort det i flera dagar nu, och kommit regnskurar, precis samma väder idag.



Ne nu måste jag gå och äta frukost. Lägger upp en bild från hagelskuren i veckan.



Kram på er alla bloggläsare!   

Av Carro - 17 september 2010 09:51

Hejsan bloggen!

Sitter nu här hemma och gör typ ingenting, dricker en kopp kaffe bara.

Idag har jag ingen aning om vad jag ska göra. Jesper åkte för en stundsen till skolan, Nea är i skolan och kommer hem senare men åker till Hälsö ikväll och Malin skulle göra annat, hm, har ingen aning om vad jag ska göra idag/ikväll. Någon som har tips?



Imorgon fyller Jespers farmor år så vi ska åka iväg och fira henne och sedan får vi se om Jesper och jag åker hit hem eller till honom.


Ni får ha en bra dag alla bloggläsare!

Av Carro - 15 september 2010 18:15

Hejsan bloggen!

Sitter nu ute hos Jesper och gör inte så mycket, han själv håller på och lagar mat xD :P


Asså idag har det verkligen varit konstigt väder, det har varit sol, moln, regn, hagel och åska :O Vad kommer härnäst? :P Hehe, ne men såg på smhi:s hemsida att det nu är påväg ett stort regnoväder så ja, Jesper och jag har just varit ute och flyttat lite blommor och så som stod under stuprännorna, de dränktes nämligen förut idag när det regnade så mycket :P

Jag tog några bilder men kan tyvärr inte lägga upp de nu eftersom att jag sitter på Jespers dator.


Asså jag vill hitta på något, men vet inte vad. Vi satt för en stundsen och kollade på en dålig och seg film enligt mig. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men den var lite över 2 timmar lång... Ne får väl hoppas att den andra filmen vi har är bättre... Är det ingen som har tips på vad Jesper och jag kan hitta på ikväll? jag är så rastlös och godissugen xD :P


Hmmm.....


Inatt har jag nog sovit ganska konstigt också för jag har ont i hela nacken.


Ne, jag får väl ta att gå och hjälpa Jesper med maten. Ni får ha en bra kväll alla bloggläsare! Kram på er

Av Carro - 8 september 2010 19:10

Hejsan bloggen!

Sitter nu hemma hos Jesper och gör inte så mycket, har just ätit.


På intervjun idag så gick det väl bra, men ja jag vet inte riktigt faktsikt om det är något för mig så direkt. Man typ kan jobba 12 timmar i streck vilket jag är nästintill säker på att jag inte kan göra :/ Och så att de typ kan ringa när som helst en dag och jag måste in och jobba, sådant tycker inte jag heller om, utan jag vill liksom veta precis när jag ska jobba, jag vill gå enligt schema hela tiden... Men vi får se hur det blir, ska söka lite annat också nu.


Men ja, jag får se om jag åker hem imorgon eller på fredag. Sedan kommer ju Malin på fredag och så ska vi vara barnvakt åt syrran hela helgen xD haha...


Ni får ha en bra kväll alla bloggläsare! Kram på er


  

Av Carro - 8 september 2010 09:16

God morgon bloggen!

Ligger nu i sängen och skriver detta.


Vid halv 3 tiden idag ska jag ju på anställningsintervju ute på Hönö på Franses. Det känns väl sådär egentligen, väcker gamla minnen till liv osv. Ja så mycket som man har varit i Hönö klova genom åren när vi bodde därute, nej det känns faktiskt inte helt okej....... Asså jag vill ju ha ett jobb men gärna inte därute, så jag själv tycker inte att det gör så mycket om jag inte får det....... Okej detta låter konstigt men det är faktiskt så som jag känner. Och som jag sa till mig själv igår när Malin ringde och berättade det "men vf*n Carro,  du skulle ju absolut inte dit ut igen, du har gjort ditt därute" Men skyller på att det var mamma som bara tjatade så mycket som gjorde att jag sökte det...........


Sedan skulle jag ju egentligen åkt till Jesper igår kväll men det blev ju inget med det eftersom att jag ska till Hönö idag, så jag hoppas faktiskt att de isf inte vill att jag ska provjobba imorgon för ikväll vill jag verkligen åka till älsklingen, sedan glömde ju han sin strömsladd till datorn här igår (han var här ett par timmar igår eftermiddag bara) och den behöver han så om jag ska provjobba imorgon så får jag väl ta och åka ut till Saltholmen i eftermiddag.....


Usch sådant här avskyr jag när jag inte vet hur det kommer att bli, jag verkligen avskyr det.


Sedan ringde jag farmor igår för första gången på flera år, ja jag har inte ringt henne sedan ett bra tag innan vi flyttade från Hälsö vilket är ca 3 år. Ja asså herregud..... Så det kändes väldigt konstigt också. Så ska jag träffa henne idag också, hon ska köra mig från färjan till Franses. Det var alltid så vi gjorde förr, iaf jag, när Thomas vägrade hämta oss vid färjan eller nåt sådant för att det inte gick någon buss så fick vi ringa farmor så fick hon komma. Hmm.....


Nej, men vi får väl se hur det går idag. Men även om jag får det så tror jag faktiskt att jag fortsätter att leta annat under tiden.. men vi får som sagt var se......



Nej, det kanske är dags att gå upp ur sängen nu. usch, jag färgade ju håret igår kväll också vilket jag brukar göra några gånger om året, men numera tycker jag att det inte alls luktar gott, vilket jag tyckte förr, så nu känner jag bara lukten av det. Inte gott...


Nej nu ska jag ta och gå upp. Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 7 september 2010 13:34

Hejsan bloggen!

Då blev det ändrade planer nu då, jag var i stan förut och träffade V vilket var väldigt trevligt =) Men i eftermiddag åker jag inte ut till Jesper för att nästan precis när jag hade skrivit förra inlägget här så ringde Malin mig och sa att hon på Franses vill att jag ska komma på anställningsintervju imorgon eftermiddag :O :D Så ja, om jag inte ska provjobba redan på torsdag så åker jag troligtvis till Jesper imorgon :) <3


Jag vet typ ingenting om detta stället mer än att det ligger i Hönö klova där jag har varit miljoner gånger då när vi bodde på Hälsö, men aldrig att jag har varit på Franses. Men men, det löser väl sig, vi får se imorgon hur det blir =)


Kram på er alla bloggläsare!

Av Carro - 7 september 2010 09:41

God morgon bloggen!

Sitter nu vid köksbordet och äter frukost, smörgås med kyckling- och curryröra :D Det åt man alltid i skolan i vårat café, ja jag saknar skolan väldigt mycket faktiskt, kanske ska gå dit och hälsa på någon dag =)

Jag känner det att jag vill ha rutiner också, jag vill liksom inte bara typ inte göra någonting, eller det är väl härligt på ett sätt men det känns inte okej...


Sedan pratade jag med mamma igår ang jobb och nu är det så att där Malin jobbar så behöver de någon som gör smörgåsar bla. så jag ringde Malin och pratade med henne igår och frågade henne vad hon skulle tycka om jag sökte dit också, men hon ska prata med de idag så får vi se ikväll =) Berättar mer om det när jag vet mer.


Annars idag ska jag till stan och träffa V en liten stund och sedan ska jag till Jesper =) Så idag gör man iaf något, härligt det =) <3


Ne, jag måste diska innan jag åker in till stan så ni får ha en bra dag alla bloggläsare! Kram på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards