Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Hopp, det var som det var, och det blir som det blir. Man ska göra det som känns bäst.

Av Carro - 30 september 2010 22:15

God kväll bloggen!

Jag antar att ni undrar vad jag menar med rubriken. Men okej, jag ska även nu som de andra dagarna berätta hur dagen har sett ut.


Imorse kom jag dit kvart i 7, det var ingen som hade låst upp så jag stod därutanför och väntade och när jag såg någon i cafét så knackade jag men den personen hörde inte det, sedan såg jag ibland hur Patrik stack ut huvudet ur luckan och då stod jag där och vinkade utanför men han såg mig inte.


När några varor kom så låste de upp och så gick jag in. När jag kom in i köket så frågade Patrik mig hur länge jag hade stått utanför, jag bara "sen kvart i 7, jag stod därute och knackade och vinkade men ni varken hörde eller såg mig" (då var klockan strax efter 7) och han bara "jag tänkte, vad fan kommer inte Carro idag, jag stod ju och kollade ut efter dig några gånger"

Hehe lite roligt....


Men när jag väl kom in så började jag göra de smörgåsar som jag gjort de andra dagarna innan vi började med salladerna.


Under lunch så var jag själv i köket igen. Ett av de stora problem idag var att just under lunchen så kom det några personer som skulle sätta in hyllor i kylarna och de är under de bänkarna som vi jobbar på, och inte nog med det, den gången där vi står och som de skulle sitta och greja med kylarna är inte ens 1 meter bred :P haha så vi gick verkligen över de xD det var faktiskt väldigt jobbigt.

Just då under lunchen när jag var själv i köket så kom det in ca 15 beställningar samtidigt, då fick jag panik och bara sa till Patrik att jag måste ha hjälp härinne. Då var det alla de ca 15 lunch plus att salladen och tomaterna var slut, så det behövdes sköljas och skäras upp också. Det var verkligen allting samtidigt, och jag var ju skithungrig då också så det gick väl sådär, jag blandade ihop några tallrikar och sedan visade det sig att jag hade gjort 2 luncher för mycket.


När det väl lugnade ner sig lite så hade jag ca 2 timmar tidigare gjort mig en smörgås som jag skulle äta MEN när jag väl tog den så var ju den bara torr och inte alls god, så ja, min lunch idag blev en halv smörgås. Inte bra inte bra....


Sedan nu ikväll så har jag varit så förbannat trött så jag vet inte vad.

För ca 1.5 timmasen insåg jag att jag verkligen inte kommer att klara av denna praktiken eftersom att det är så stressigt och sådan press. så jag satt och pratade med Malin en stund i tfn innan jag satte mig och pratade med mamma ang praktiken. Och ja, asså jag kommer inte att klara av 3 månader på det stället, kommer inte ens klara dessa två dagar som jag har kvar där denna veckan så imorgonbitti ska jag ringa han som jag pratade med första gången på le pain, och så får jag väl säga som det är typ. Så får jag helt enkelt bara leta vidare. Man ska ju göra det som känns bäst.


Asså jag kan säga så här att jag tycker att le pain har varit väldigt trevligt, personerna har varit verkligen supertrevliga mot mig, MEN det som stoppar mig är all denna stress och press, att inte ens kunna äta ordentligt. Annars har det verkligen varit superbra. Men jag klarar inte av sådana stora ställen med så mycket att göra, jag vill ha ett lite lugnare ställe men några kortare ruscher som det var på Mums då jag var där. Ja det stället saknar jag verkligen <3


Så ja, jag kommer att vara hemma imorgon och på lördag, eller vi får se, kanske att jag åker ut till älsklingen för att få lugn och ro. Men vi får se. Känner det nu bara att denna helgen behöver jag vila hjärnan och så ska jag ringa min sius på af på måndag och prata med henne.


Nej, nu ska jag sova när som helst, jag är verkligen hur trött som helst.

Även detta blev ett långt inlägg :P =)

Kram på er alla bloggläsare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards