Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Första dagen på praktiken avklarad

Av Carro - 28 september 2010 18:05

Hejsan bloggen!

Nu ligger jag i sängen och skriver detta med 8 fingrar. Ja första dagen på praktiken och jag lyckades skära mig ordentligt på två fingrar när jag skulle skiva bröd, jag slant. Så ja, jag som är så enormt känslig för blod (några av er som har läst tidigare eller känner mig kanske minns förra sommaren när jag sommarjobbade på Mums då jag skar mig och svimmade)  Men denna gången svimmade jag inte (men jag var inte långt ifrån) men jag satte mig nästan direkt för att undvika att ramla ihop. En av de som jag jobbade med hjälpte mig, men jag satt på golvet ett bra tag efter det för att undvika att svimma, dock satt jag och svettades som jag vet inte vad där ett tag, jag trodde verkligen att jag skulle tuppa av, men jag försökte att verkligen bara andas lugnt, så efter ett tag gick det över.

Nu har Nea hjälpt mig att byta plåster på ena fingret (det ena blöder fortf. och är ca 1,5 cm från fingertoppen och ner på pekringret), så det var inte lätt att hacka lök strax innan jag skulle gå idag. Ne usch sådant hatar  jag verkligen. Men för övrigt har det gått bra idag, dock har de ingen rast på 8 timmar, utan man står upp hela tiden (vilket man inte får enligt regler) och maten är smörgås som man får ta under tiden som man jobbar......


Det jag har fått göra idag är massor av sallader och smörgåsar =) så annars har det varit roligt iaf =)


Ne usch, det känns lagom roligt att börja kl 7 imorgon också, får ju gå upp så himla tidigt. men men, det är så det är och det är bara att vänja sig....


Ne, jag tror faktiskt att jag ska ta och vila lite nu, ögonen går bara igen på mig känner jag.


Jag ska försöka skriva här varje dag nu om hur det har varit och så, hoppas bara att jag orkar det. Tur iaf att jag kommer hem runt 4 tiden, sedan är ju nästa problem då när mamma kommer hem på kvällen och vill att vi ska laga mat tlsm... hm, ne det kommer jag inte orka nu, iaf inte första veckan, inte efter att ha stått i kök 8 timmar i streck och sedan komma hem och ställa sig i köket här hemma och laga mat, nej det orkar man inte. Idag har jag då inte ätit mycket. Till frukost här hemma så blev det några få tuggor av en smörgås (jag kan inte äta frukost kvart över 5 på morgonen) sedan en ostsmörgås med grönsaker någon gång på dagen (vi har ingen klocka i köket där så ingen aning om vilken tid jag åt) Sedan när jag kom hem så åt jag rester från igår, kyckling, ris och currysås, och givetvis stekta bananer. Men imorgon ska jag faktiskt ta med mig mat så jag får ätit något riktigt för en enda smörgås klarar man sig inte på 8 timmar och bara stå upp och jobba hela tiden (även om jag kanske klarade det under en period men det vill jag helst inte tänka tillbaka på)


Neeej, jag måste ner till maxi kom jag på, har ingen mjölk eller något. sedan borde jag väl köpa yoghurt till frukost eller något.


Kram på er alla bloggläsare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards