Mitt liv och andra tankar i livet

Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Vilken kväll!

Av Carro - 22 maj 2009 10:58

Hejsan på er alla bloggläsare!


Kvällen igår var inte rolig. Det började när mamma kom hem 21:10. Nea hade inte kommit hem. Hon hade sagt till mamma att hon skulle iväg en stund till en kompis i Frölunda på dagen.

När mamma kom hem så började hon säga att hon ringer polisen. Varken Nea eller han som hon var med hade någon fungerande telefon.

Mamma blev väldigt orolig, men jag bara tänkte att hon e 14 år, och hon kommer gärna hem sent.

Mamma gav sig inte. Hon ville att jag skulle hjälpa henne med att försöka komma in på Neas msn och få tag på någon där som hade hemnr till den killen hon var med.

Tur som vi hade så hade Nea sparat sitt lösen på datorn till msn så det var bara att logga in. Vi fick tag på en person som vi fick numret av. Mamma ringde det nummer vi fick, och hon fick prata med Alexs syster som hade sett de två på liseberg halv 7 på kvällen.

Efter en stund ringde telefonen här hemma. Det var Alexs pappa som ringde. Inte heller Alex hade någon fungerande mobiltelefon på sig.

Mamma fortsatte säga att hon skulle ringa polisen.

Mamma ville vänta till kl 10 för då hade Nea kunnat varit hemma med tanke på bussar.

Jag som ville lugna ner mamma gick ner till den bussen för att kolla om Nea kom med den. Det gjorde hon inte. Jag ringde mamma och hon blev alltmer orolig. Jag gick hem, och var hemma en liten stund innan jag gick ner till nästa buss som var inne 22 över. Inte heller den bussen kom hon med.

Ja, jag gick ner till 4 bussar och kollade om hon kom med någon av de, men det gjorde hon inte. Den sista bussen jag gick till var 23:22. Då ringde jag mamma, men då hade hon när jag kom hem från 22:52 bussen ringt polisen.


När jag stod utanför dörren hemma efter att ha kommit från 23:22 bussen så hörde jag några gapa på varandra. Dörren var låst så jag förstod då att Nea kommit hem, men hon måste nog ha kommit från Torslandakrysset isf. eftersom att hon inte var med den bussen.


Ja, mamma tog frididskortet från henne, och nu har hon förhoppningsvis utegångsförbud, men jag har inte en aning om hur länge, och jag klarar inte heller av att fråga henne. Nea blev skitförbannad på mig nu för att vi hade loggat in på hennes msn igår och fått nummret av en person därifrån. Men vad sjutton, jag hade ju inget val, det var ju mamma som tjatade om det.



Idag ska jag nog bara ta det lugnt hoppas jag. Jag behöver änna några lugna dagar nu efter alla dessa veckor i sömnproblem, stress osv.


Ni får ha en bra dag! =) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carro - 18 juli 2018 15:07

Äntligen, efter flera års prat om att göra en egen hemsida så har jag äntligen fått gjort det, eller Jesper har gjort det mesta, jag har hjälpt till med det som jag kan. Nu hittar ni mig på https://carroellen.se/ Hoppas att ni följer med mig dit...

Av Carro - 7 juli 2018 11:54

Halloj bloggen!   Ja då var det lördag, och älsklingen och jag har haft 5 dagar semester hittills. Det har varit väldigt härligt, men vi har gjort en del saker denna veckan, så jag har inte kommit in i semesterkänslan än, men den kommer väl snart...

Av Carro - 14 juni 2018 19:30

Godkväll bloggen!   Sitter nu i köket och väntar på att maten skall bli klar. Idag blir det kyckling med sparris och potatiskroketter och en egengjord örtsås till, mums!   Ja då var snart denna jobbveckan slut, den har gått väldigt fort. I m...

Av Carro - 10 juni 2018 21:15

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, lyssnar på regnet utanför, äntligen kom regnet! Idag har Malin varit här största delen av dagen. Vi tog oss ner till Hällsviksbadet och badade lite, ja tom. jag badade en stun...

Av Carro - 27 maj 2018 21:00

Godkväll bloggen!   Sitter nu hemma i soffan och bara tar det lugnt, tänkte försöka sova tidigt ikväll. Det är ju jättehärligt att det har varit sådant här sommarväder ett par veckor nu, men tyvärr är det alldeles för varmt i vår lägenhet. Vi får...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards